„Nemuno žiedo“ trasoje vairuotojai galės pajusti nesaugaus greičio žalą

Netinkamas greitis – daugelio autoįvykių priežastis. Shutterstock nuotr.

Pastaruosius penkerius metus Lietuvoje gerėjusi avaringumo situacija keliuose šiemet vėl suprastėjo: pagrindine incidentų priežastimi išlieka greičio viršijimas. Praktiškai, tačiau saugiai suvokti kritinį greičio poveikį vairuotojai kviečiami į „Nemuno žiedą“.

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriaus Aivaro Vilkelio, greičio viršijimas dažniausiai lemia itin skaudžias pasekmes.

„Raginame vairuotojus laikytis Kelių eismo taisyklių, paisyti kelio ženklų nurodymų, važiuoti leistinu, saugiu greičiu. Kelių eismo taisyklių privaloma laikytis visuomet nepriklausomai nuo to kokios greičio kontrolės priemonės yra taikomos“, – primena pašnekovas.

„Slalomo akademijos“ vadovo Sauliaus Vilčinsko teigimu, norint važiuoti saugiau kelyje ir sumažinti riziką sukelti eismo įvykį, reiktų vadovautis keliais principais.

„Judėti eismo srauto greičiu, nevažiuoti šalia kito automobilio ilgiau nei kelias sekundes, ilgai neužsibūti aklosiose kitų vairuotojų matomumo zonose, būti lengvai prognozuojamu prieš kitus eismo dalyvius“, –  sako S. Vilčinskas.

Praktiškai edukuoti vairuotojus

Šių metų pavasarį pasirašytame „Nemuno žiedo“ memorandume – planai gerinti infrastruktūrą, propaguojant ir didinant eismo saugumą šalyje, vykdyti praktinę edukaciją, prieinamą visiems norintiems.

Nacionalinės sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjo Rimantas Šerkšno teigimu, išskirtinio reljefo trasa – puiki vieta ne tik sportinėms varžyboms.

„Ją patobulinus, atsivertų galimybės propaguoti kone visus saugaus eismo būdus – pavyzdžiui, mokytis vairuoti esant šlapiai, slidžiai kelio dangai, išbandyti skirtingų modelių padangas“, – pasakoja pašnekovas.

Pasak R. Šerkšno, padedami instruktorių vairuotojai galėtų praktikoje išbandyti ekstremalias situacijas   – savo kailiu pajustų, kokių pavojų gali kilti kelyje nesilaikant saugaus greičio.

„Tarkim, vairuotojas viršijo greitį telefone žinutę rašydamas ar greičio pedalą stipriau užmynė. Tokį bandymą atlikti kelyje, nesaugu kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Tuo tarpu trasoje posūkiai turi nuslydimo zonas, apsauginius atitvarus, tad net jei padarei klaidą – ne tragedija – gali važiuoti toliau“, – teigė Sporto agentūros atstovas.

Tikslas – nuolatinis žinių atnaujinimas

R. Šerkšno nuomone, pasirašyto memorandumo esmė – valstybės institucijų, sporto atstovų bei saugaus vairavimo specialistų bendras siekis, kad trasa duotų naudą sportininkams, bendruomenei, valstybei.

„Čia galėtų vykti karių, pareigūnų mokymai, vairuotojų pažymėjimų perlaikymai. Netgi taksi vairuotojai ir pavėžėjai galėtų atskirus mokymus turėti. Saugiai patenkinę adrenalino poreikį, greičio mėgėjai galbūt ir gatvėje elgtųsi atsargiau, tad mokymai veiktų ir kaip prevencinė priemonė“, – sakė Sporto agentūros Infrastruktūros skyriaus vedėjas.

Publikacija parengta bendradarbiaujant su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.